Specjalne prezenty dla klientów stają się coraz popularniejszą formą marketingową. W większości biur w Polsce możemy zobaczyć specjalne słodycze reklamowe, którymi możemy się w dowolnej chwili poczęstować. To nie jest zwykły cukierek. Dzięki niemu po całym dniu ciężkiej pracy, możemy szybko i efektywnie podnieść sobie poziom cukru, a tym samym poprawić samopoczucie. Nie ma przecież nic gorszego dla nas jako przedsiębiorstwa niż siedzący na przeciwko nas zły i zmęczony klient.
Taki klient nie tylko będzie o wiele bardziej narzekać, ale również nie będzie chętny na żadne, nawet najmniejsze ustępstwa. Inną bardzo ważną kwestią jest fakt, że klient, który dostanie drobny poczęstunek, a najlepiej od razu i kawę będzie czuł do nas wdzięczność, że po całym dniu pracy przydarzyło mu się coś miłego. Dzięki temu poczuciu będzie o wiele bardziej skory do pójścia dla nas na ustępstwa, gdyż będzie czuł do nas wdzięczność. Wewnętrzny instynkt będzie mu podpowiadać, że za okazaną dobroć należy się odwdzięczyć. Nic przecież nie może być dla nas lepszego, niż ustępstwa w podpisanej między obiema stronami na umowie.
W ten sposób nieraz może się okazać, że dzięki takim drobiazgom, które z perspektywy wszystkich kosztów poniesionych na działalność są bardzo nikłe, możemy zrobić bardzo dobry i intratny interes. Słodycze z logo są również wykorzystywane do innych kampanii promocyjnych. Bardzo często można spotkać je na targach. Rozdawane przez przemiłe hostessy są nadal dość innowacyjnym rozwiązaniem. Na targach można wyjść z całym ogromnym plikiem ulotek i broszur, ale słodki poczęstunek, aż tak często nie jest wykorzystywany. Część osób podejdzie do nas oczywiście tylko po to, aby dostać cukierka. Jest to jednak sytuacja, którą możemy wykorzystać na naszą korzyść i sprzedawać nasz produkt, czy usługi dla klienta.